سعی نکنید همه را راضی نگهدارید

سرزنش دیگران یکی از بزرگترین بهانه‌ها برای فرار از زیر بار مسوولیت است

دست از مقایسه خود با دیگران بردارید؛ می‌پرسید چرا؟ زیرا نباید این کار را بکنید. زیرا شما منحصر به فرد هستید. اولین و آخرین در نوع خود! هیچ کس دیگری در این جهان کاملا شبیه شما نیست، نبوده و نخواهد بود. خیلی‌ها ممکن است زیباتر، بلندتر، خوش‌ اندام‌تر، باهوش‌تر، خوش‌صداتر یا ورزیده‌تر از شما باشند، اما هیچ کس و مطلقا هیچ کس نیست که بتواند در «شما بودن» بهتر از شما باشد!

به نقل از کتاب «زندگی کنیم یا فقط زنده باشیم» آورده است: سعی نکنید همه را راضی نگهدارید؛ وقتی سعی می‌کنیم همه را از خود راضی نگهداریم، در واقع محتاجیم که مورد تایید آنها قرار بگیریم و این به خاطر آن است که هنوز مورد تایید خودمان قرار نگرفته‌ایم. راضی نگهداشتن همه آدم‌ها، غیر ممکن است. نیاز به تایید دیگران داشتن مثل این است که بگوییم: «من به تایید شما بیشتر اهمیت می‌دهم تا به نظری که خودم درباره خودم دارم». اما این بدان معنی نیست که ما باید از جویا شدن نظرات کسانی که برایشان احترام قائل هستیم امتناع کنیم.

دست از ملامت دیگران بردارید؛ ما برای موجه کردن عذرها و توجیه کاستی‌هایمان، والدین، معلمان، جامعه، دولت، وسایل ارتباط جمعی، فقر، بیماری و هر چیز دیگری را که بیابیم، مورد سرزنش قرار می‌دهیم. سرزنش کردن دیگران، همیشه یکی از بزرگترین بهانه‌ها برای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت است.

مسوولیت زندگی خود را به عهده بگیرید؛ شما باید مسوولیت زندگی خود را به دوش بگیرید زیرا در این صورت زندگی شما از درون مغزتان کنترل می‌شود و شما تنها کسی هستید که در آنجا حضور دارید! شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت زندگی خویشتن، بسیار آسان و بی‌زحمت است. بازی جالبی است. ابتدا دیگران را وادار می‌کنید که به جای شما تصمیم بگیرند و بعد وقتی معلوم شد انتخاب درستی صورت نگرفته، خود را معاف می‌کنید و به سرزنش دیگران می‌پردازید. بسیار ساده است، اما در حقیقت چیزی جز یک خودفریبی آشکار تعویض مسوولیت‌ها نیست.

با خود منطقی باشید؛ همه ما باید با واکنش‌های ناگهانی و غیرمنطقی که نتیجه باورها و نگرش‌های ما هستند، به جدال و مبارزه بپردازیم. وقتی تصویر ذهنی ضعیفی از خویشتن داشته باشیم، به احتمال بسیار زیاد، این واکنش‌ها کوهی از ملامت و سرزنش را بر سر ما خالی خواهند کرد. حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه باید مانع از بروز این واکنش‌های آنی شده و به انتخاب واکنش صحیح بپردازیم؟ آسان‌ترین راه این است که قبل از ارائه هرگونه واکنشی، ابتدا از یک تا 10 بشماریم، برای آرام کردن خود چند نفس عمیق بکشیم و بعد از خود چند سوال واقع‌بینانه بپرسیم. مثلا: «چرا باید این عکس‌العمل را از خود نشان بدهم؟»، «چرا فقط جنبه‌های منفی را در نظر گرفته‌ام؟»

مسجد جامع دهنو

 


یکی از بناهای قدیمی این محله مسجد جامع روستا میباشد که 105 سال قدمت  دارد و جزء کهنه ترین بناهای محل محسوب میگردد . البته طبق گفته بعضی سالخوردگان محل بنای فعلی این مسجد بر جای بناهایی که کوچکتر بوده  ساخته شده است.قابل ذکر است که در داخل مسجد آینه کاری زیبایی به چشم میخورد که نمای زیبای به مسجد داده و قدمت آن نیز به اوایل ساخت مسجد برمیگردد.



در کنار این مسجد یک منبع آب آجری واقع شد که آن نیز قدمت 100 ساله دارد.



 درسمت دیگر مسج حمامی قرار دارد که در حال حاضر متروکه ایی بیش نیست و به دلایل نامشخص نیمی از آن را خراب کرده اند این حمام قدمت زیادی دارد و به گفته بسیاری از سالخوردگان محل قدمتی بین 105 الی 150 سال دارد که دارای معماری بسار زیبا و جالب است که در تصاویر کاملا مشخص است.

دیسک نوری 400 گیگابایتی طراحی شد

این دیسک نوری طبق اعلام شرکت سازنده‌اش، نخستین دیسک نوری 16 لایه‌یی قابل خواندن جهان است اما مشخص نیست چه زمانی عرضه خواهد شد.

این دیسک نوری در هر لایه 25 گیگابایت ظرفیت دارد که ظرفیت دیسک بلوری در برابر آن بسیار کوچک نشان می دهد؛ 25 گیگابایت در هر لایه این دیسک برابر با دیسک بلوری یک لایه است؛ دیسک بلوری به صورت یک لایه (25 گیگابایت) و دو لایه (50 گیگابایت) عرضه می‌شود.

ظرفیت بالای این دیسک‌ها به این معنی است که فن‌آوری جدید بیش‌تر برای مواردی مانند آرشیو داده‌های حجم بالا مناسب خواهد بود.

چاپگر عکس فوری قابل حمل معرفی شد

شرکت پولاروید که در سال 1971 دوربین عکس فوری را به جهان معرفی کرد اکنون چاپگر بدون جوهر جدیدی را معرفی کرده است

این چاپگر بدون جوهر یک چاپگر کوچک قابل حمل است که به راحتی و از طریق یک کابل USB می‌تواند به دوربین دیجیتالی یا یک تلفن همراه متصل شده و عکس موردنظر را در هر زمان و مکانی چاپ کند.

عکس‌های داخل دوربین می‌توانند از طریق فن‌آوری بلوتوث نیز ارسال شده و اندازه‌ی عکس‌های چاپ شده با استفاده از این دستگاه دو در سه اینچ است.

این چاپگر از فن‌آوری Zero-Ink استفاده می‌کند و کاغذ مورد استفاده در این چاپگر حاوی کریستال‌های رنگی است.

چاپگر پوگو با یک باتری قابل شارچ لیتیوم یونی، یک آداپتور AC و ده صفحه کاغذ عکس Digital pIndtant ink کار می‌کند؛ عکس‌های چاپ شده با POGO دارای دوام طولانی، ضد لک، ضد آب و ضد اشک هستند.

 

تلویزیون ال سی دی خورشیدی طراحی شد

این تلویزیون خورشیدی ‌٢٦ اینچی یک‌چهارم یک تلویزیون CRT در اندازه‌ی ‌٢٨ اینچ برق مصرف می‌کند.

بر اساس این گزارش، این دستگاه حافظ محیط زیست به اندازه‌ای کم مصرف است که با وجود اندازه‌ی بزرگش، می تواند انرژی مورد نیاز خود را از یک صفحه خورشیدی تامین کند.

شرکت سازنده‌ی این دستگاه آن را به همراه صفحه‌ی خورشیدی عرضه خواهد کرد که سطحش به اندازه این صفحه ی تلویزیون ال سی دی است.

این تلویزیون درجه‌ی کنتراست یک به هزار و صفحه‌ی نمایش با ضخامت ‌٢٠ میلیمتر و در حدود ‌٣٠ درصد کم‌تر از یک تلویزیون ال سی دی معمولی برق مصرف می‌کند.

این فن‌آوری می‌تواند امکان استفاده از تلویزیون را برای ‌٦/١ میلیارد نفری که در جهان از دسترسی به برق محروم هستند فراهم کرده و زندگی آن‌ها را نه تنها با سرگرمی بلکه با امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات بهبود دهد.

 

رایانه شخصی جدید " اچ پی " با پردازنده چهار هسته ای به بازار آمد

رایانه های workstation اگرچه ظاهری شبیه به رایانه های عادی دارند، اما توان پردازش و سرعت بالاتری داشته و برای استفاده های خاص علمی و فنی به کار گرفته می شوند.
این رایانه با نام xw4550، برای اجرای نرم افزارهای پیچیده مهندسی، خلق محتوای دیجیتال چند رسانه ای و کاربردهای خاص اداری از توانایی کافی برخوردار است.
قیمت پایه این رایانه 599 دلار است و بنا بر اعلام HP محصولی ایده آل برای بخش های آموزشی و دولتی است.
در این رایانه از کارت گرافیک قدرتمند ATI Radeon X1250 هم استفاده شده است. محصول یاد شده همچنین 300 وات انرژی مصرف می کند و 90 درصد از اجزای آن قابل بازیافت بوده و با محیط زیست سازگار است.
بهره مندی از 8 پرت USB و سازگاری با استانداردهای متنوع بی سیم از جمله دیگر امکانات این رایانه مدرن است.

30 میلیون آسیایی با فناوری " وای مکس " به اینترنت متصل می شوند

پژوهش های موسسه تحقیقاتی Springboard نشان می دهد که این بازار تا چهار سال دیگر 5.46 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت و تقریبا نیمی از کاربران جدید این فناوری از کشور هند خواهند بود.
کارشناسان معتقدند بازار آسیا و به خصوص جنوب و جنوب شرق آسیا از پتانسیل فراوانی برای بهره مندی از فناوری WiMax برخوردار است و به خصوص ضعف زیرساخت های سنتی مخابراتی در برخی نقاط قاره آسیا باعث شده کشورهای این قاره به به کارگیری این فناوری تمایل بیشتری داشته باشند.
در کنار هند، چین نیز کشوری است که به سرعت در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای بهره مندی از فناوری WiMax است.
کارشناسان Springboard معتقدند سرویس های WiMax تا دوسال آینده در بیش از 10 کشور آسیایی و از جمله کره، پاکستان ، هند ، چین و استرالیا در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.