مودو سبک وزن ترین گوشی جهان

modu

"مودو" سبک وزن ترین گوشی تلفن همراه جهان را با40/1 گرم وزن و کارایی های مختلف طراحی کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سایت msn، گوشی مودو (Modu) در ابعاد 72/1 در

 37/6 و با قطر 7/8 میلیمتر قطر ساخته می شود و در فصل چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود.
مودو سبک تر از "آیپاد نانو" بوده و تمام ویژگی های گوشی های معمولی را ارایه می دهد.
این دستگاه از بلوتوث، یک گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و می توان از آن به عنوان دستگاه ذخیره اطلاعات، یا ذخیره و پخش موسیقی استفاده کرد.
همچنین می توان این گوشی را داخل سایر دستگاه های الکترونیکی مصرفی مانند چاپگر عکس، دستگاه های جستجوگر، دوربین های دیجیتالی، گوشی های DECT، سیستم های داخلی اتومبیل، سیستم های صوتی و دستگاه های پخش رسانه ای شخصی قرار داده و از قابلیت های مشترک آنها استفاده کرد.
این لوازم الکترونیکی مصرفی با توافق با شرکت های سازنده ، مخصوص مودو ساخته خواهند شد.
این گوشی با قرار گرفتن در یکی از پوشش های مخصوص دستگاههای مصرفی الکترونیکی د که از شکاف داخلی برای اتصال گوشی برخوردارند، قرارگرفته به شکل دیگر در می آیند.
برای مثال کاربران می توانند گوشی خود را داخل تلفن هوشمند خود قرار دهند و از کاربردهای ایمیل گوشی هوشمند استفاده کنند.
اما پس از خسته شدن می توانند گوشی کوچک و شیک را برای استفاده خارج از کار از درون آن بیرون آورده و همان شماره تلفن ها و طرح های تعرفه تماس را داشته باشند.
حتی می توان مودو را داخل دستگاه های تعیین موقعیت گذاشت تا به پیام های متنی دسترسی پیدا کرد و از دستگاه
GPS مستقیماً تماس تلفنی برقرار کرد.
مودو همکاری های استراتژیکی با شرکت های تگزاس اینسترومنت، یونیورسال موزیک گروپ، بلاپونکت، مگالان نویگیشن و سان دیسک آغاز کرده است..
این شرکت ها برای گوشی مودو، جاهای مختلف، دستگاه های سازگار و سرویس های مربوطه عرضه خواهند کرد و به این طریق مشترکان نه تنها می توانند برنامه های گوشی را شخصی سازی و به روز کنند، بلکه می توانند آن را با هزینه و احتیاجات خود وفق دهند.
به گفته سازنده مودو، این گوشی به شکل گیره های کاغذ طراحی شده است.
این شرکت با چندین اپراتور از جمله "تله کام ایتالیا برای توزیع قرارداد بسته است و قیمت آن 300 دلار تعیین شده است.

ماهواره اینترنتی ژاپن و سرعت نور

 

مهندسان با آزمایش ماهواره‌ی اینترنتی ژاپنی که به تازگی راه‌اندازی شده، موفق شدند ارتباط اینترنتی دو سویه‌ای را ایجاد کنند که در هر دو سو با سرعت ‌٢/١ گیگابیت بر ثانیه کار می‌کند.
بنا بر اعلام سازمان اکتشاف هوا و فضای ژاپن و موسسه ملی اطلاعات و فن‌آوری ارتباطات این کشور، این سرعت رکوردی برای ارتباطات ماهواره‌یی است.
در بخشی از بررسی ماهواره ی کیزونا، آزمایش‌هایی در دوم ماه می ‌انجام گرفت و که در آن‌ها داده‌ها در دو کانال ‌٦٢٢ مگابیت بر ثانیه به این ماهواره و از آن به آنتن گیرنده ارسال شد که مجموع سرعت انتقال داده‌ها با یکدیگر ‌٢/١ گیگابیت بر ثانیه بود.
ماهواره‌ی اینترنتی کیزونا در ‌٢٣ ماه فوریه و به منظور فراهم کردن ارتباطات اینترنتی پرسرعت به خانه‌ها و اداره‌ها در مناطق دور افتاده و به سازمان‌ها به عنوان بک آپ در هنگام بلایا و فجایع طبیعی و به منظور بهبود لینک‌های ارتباطی منطقه‌یی در آسیا راه‌اندازی شد.

 

 

دوربین‌های معمولی و عکس‌هایی با کیفیت گیگاپیکسل

سرویس اخبار خارجی ایتنا - دانشمندان دانشگاه Carnegie Mellon موفق به ساخت ابزاری شدند که دوربین‌های معمولی و استاندارد را قادر می‌سازد تا عکس‌هایی با کیفیتی در حد یک گیگاپیکسل (یکهزار مگاپیکسل) بگیرند.

این ابزار که Gigapan نام دارد در اصل یک بازوی روباتیک است که با گرفتن چندین عکس از یک صحنه واحد و ترکیب آنان با یکدیگر، عکسی با دقتی باورنکردنی و جزئیات بسیار بالا تهیه می‌نماید.

این روبات برای گرفتن عکس از هر صحنه، در فاصله بین 36 درجه افقی و 10 درجه عمودی چرخش نموده و عکس‌های دیگری را در مسیر این چرخش می‌گیرد.

سپس در مرحله بعد نرم‌افزاری که برای همین کار ایجاد شده تمام این عکس‌ها را با یکدیگر ادغام نموده و نتیجه‌ای مانند آنچه در لینک زیر می‌بینید خلق می‌نماید.

                     http://www.gigapan.org/viewGigapan.php?id=3332

هیچ اطلاعات دیگری از زمان و نحوه عرضه این دستگاه اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود قیمت آن چیزی در حدود چند صد دلار تعیین شود.
Randy Sargent معمار ارشد این پروژه در دانشگاه Carnegie Mellon در مصاحبه‌ای که با مجله تایمز انجام داد گفت: «هدف ما نزدیک‌تر کردن تمام دنیا به یکدیگر و قادر ساختن هر شخص علاقه‌مند به گرفتن چنین عکس‌هایی و نمایش آن به تمام دنیاست.»

 

 

"مای وو" عینک های ویدیویی مختص گوشی های نوکیا N95 ارایه می دهد

شرکت آمریکایی Myvu جدیدترین عینک ویدیویی خود را ارایه می دهد که به گوشی های نوکیا N95 وصل شده و تجربه دید وسیع تصاویر ویدیویی را به کاربران می دهد. 
شرکت Myvu این عینک های Crystal را درنمایشگاه نوکیا Nokia Trends Lab که 9 می در آمستردام و 29 می در بروکسل برگزار می شود ، به نمایش می گذارد.
این شرکت در نمایشگاه مذکور یک سری فیلم Myvu را به نمایش می گذارد و فیلم سازان نیز می توانند با بارگذاری فیلم های خود در وب سایت نمایشگاه Nokia Trends Lab در این طرح شرکت کنند.
بهترین فیلم ها برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب می شوند. بازدید کنندگان می توانند فیلم ها را از طریق عینک های ویدیویی که به گوشی 8 گیگابایتی نوکیا متصل است ببینند.
سیستم دیداری Myvu که حق امتیاز دارد با همکاری شرکت SolidOptex ساخته شده است وموبایل را به پخش کننده های ویدیویی همراه و هندزفری و تمام صفحه تبدیل می کند.
این عینک ها باریک، سبک و بادوام هستند و نسبت به مدل های قبلی Myvu 35 درصد زاویه دید را افزایش داده و می توان واقعی ترین کیفیت DVD را تماشا کرد.

http://www.myvu.com

گوشی ایسوس P560 در انتظار ورود به بازار

asus p560

به گزارش پایگاه خبری موبایلستان به نقل از موبنا تلفن همراه ایسوس P560 که یک گوشی هوشمند و دارای پلتفورم ویندوزموبایل 1/6 است ،‌ به بازار عرضه خواهد شد.
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از سایت اینترنتی "موبایل واک" ،‌ این گوشی اولین بار در نمایشگاه CeBIT 2008 رونمایی و معرفی شد و احتمالا ماه آینده میلادی به بازار عرضه می شود.
این گوشی نیز همانند سایر تلفن های همراه ایسوس دارای ویژگی ها ،‌سیستم ها و قابلیت های مختلف از جمله ،‌ پردازشگر 450 مگاهرترسی TI2431،‌ حافظه 256 مگابایتی ROM و‌ حافظه 128 مگابایتی RAM است.
گوشی یاد شده همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ 8/2 اینچی لمسی QVGAو پشتیبانی سیستم نسل سومی HSDPA ،‌ بلوتوث 2 + EDR ،‌ سرویس
GPS و سیستم WiFi است.
گوشی تلفن همراه ایسوس P450 دارای یک دوربین 2/3 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و یک دوربین هم در قسمت جلویی برای استفاده در زمان مکالمه ویدویی و همچنین قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی microSDHC برای افزایش ظرفیت حافظه می باشد.
این گوشی با قیمت 780 دلار آمریکا وارد بازار شود.
شرکت "ایسوس در سال 1989 در تایوان تاسیس شد و در زمینه ی صنعت سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر ، الکترونیک ، شبکه و PDA فعالیت می کند.

نمونه اولیه گوشی تخم مرغی شکل

نمونه اولیه گوشی جدید تلفن همراه EGG (تخم مرغ) که دارای ظاهری متفاوت با گوشی های موجود دربازارهای امروزاست ، معرفی شد.
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از سایت اینترنتی "موبایل واک" ، این گوشی توسط فردی به نام "رومان توبل" Roman Tubl طراحی شده است و دارای ظاهری تخم مرغی و بیضی شکل بوده که نواری قرمز رنگ به دور آن کشیده شده است.
سطح رویی این گوشی همچون صفحه نمایش رنگی آن ، کاملا لمسی است و
طراح آن تمامی سعی خود را برای استفاده از فن آوریهای جدید دراین گوشی بکار برده است .
گوشی تلفن همراه EGG دارای قابلیت های و سیستم های مختلف از جمله ، سیستم اتصال بی سیم بلوتوث ، WiFi ، USB ، حافظه 4 گیگا بایتی و دوربین 3/2 مگا پیکسلی است.
جزییات بیشتر در باره این گوشی تلفن همراه ازجمله نام کشورو یا شرکت عرضه کننده ، درسایت اینترنتی موبایل واک اعلام نشده است