تامین سبزی مورد نیاز فضانوردان

به منظور تامین سبزی مورد نیاز فضانوردان ناسا در ماه گلخانه ژرورش سبزیجات احداث میکند.


تاکنون وعده‌های غذایی فضانوردان در فضا از پودرهای خشک و منجمد شده و خمیرهای نیمه مایع تامین می‌شده است، اما اکنون دانشمند‌ان آمریکایی قصد دارند، سبزیجات را در داخل مینی گلخانه‌هایی بر سطح کره ماه پرورش دهند.

هر چند غذاهای فضایی به مرور زمان بهبود یافته‌اند، اما گروهی از دانشمند‌ان می‌گویند، هنوز بهترین بخش این مبحث در پیش است.

این دانشمند‌ان به دنبال ایجاد شرایطی هستند که ساکنان کره ماه در آینده و یا حتی ساکنان پست‌های مستقر در سیاره مریخ بتوانند در اوقات تفریح از سبزیجات تازه استفاده کنند.

شرکت توسعه فضایی پاراگون در این زمینه طرحی را معرفی کرده که اولین گام در جهت پرورش گل‌ها و در نهایت پرورش غذا در کره ماه نامیده می‌شود.

پاراگون یک شرکت مستقر در ایالات آریزونای امریکا است که بیش از این در آزمایشات قبلی روی شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) داشته است.

این شرکت مینی گلخانه جدید را «نور امید قمری» نامیده است.

این ساختار یک گلخانه مهر و موم شده شبیه به یک شیشه توپی است که در داخل یک چارچوب آلومینیومی سه گوش به ارتفاع 5/1 فوت جاسازی شده است.

این ساختار به گونه‌ای طراحی شده که بتواند در شرایط ایمن و بی‌خطر یک گیاه آزمایشگاهی را بر سطح ماه فرود آورد و در حین رشد از آن محافظت کند.

گلخانه مینیاتوری توسط شرکت «ادیسه مون» به فضا پرتاب خواهد شد.



نظرات 2 + ارسال نظر
سحر جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.iran.forum.st

سلام
اگه دوست داشتی بیا با هم بنویسیم
جات توی جمع ما خیلی خالیه.

مهدی جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:37 ب.ظ http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد