نوکیا و طرح گوشی های استوانه ای

شرکت نوکیا نرم افزار جدیدی را برای گوشی های استوانه ای طراحی کرده است که با استفاده از آن مدل های جدیدی از گوشی های شبیه 5800تولید و روانه بازار می شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "اینتوموبایل"، در این طرح جدید، گوشی های استوانه ای از یک نوار باریک (روبان) تشکیل شده اند که اندازه محور گوشی را تغییر می دهد و دو واسط کاربری مختلف در این گوشی ها طراحی می شود که با تغییر روبان فعال خواهد شد.
گوشی های مختلف با این طراحی واستفاده از این نرم افزار جدید بزودی توسط نوکیا به بازار تلفن همراه ارایه خواهد شد.
شرکت نوکیا در سال 1865 در فنلاند تاسیس شد، دفتر مرکزی آن درشهر "اسپپو قراردارد و درزمینه صنعت ارتباط از راه دور و تولید کالاهایی از قبیل گوشی های تلفن همراه ، کامپیوتر ، نرم افزار و سرویس شبکه فعالیت می کند.
درآمد این شرکت درسال 2007 میلادی 51 بیش از میلیارد و 58 میلیون یورو و سود خالص آن 7 میلیارد و 205 میلیون یورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان این شرکت تا 31 دسامبر سال 2007 میلادی 112 هزار و 262 نفر گزارش شده است.

گوشی خورشیدی اکلیپس اینتوییت

یک طراح به نام Eddie Goh برای حفاظت و حمایت از محیط زیست گوشی موسوم به"اکلیپس اینتوییت" را طراحی کرده که انرژی خود را کاملاً از نور خورشید تامین می کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سایت "تک شاوت"، این گوشی به طور هوشمندانه ای از قاب باریکی ساخته و از مواد شیمیایی پوشیده شده است و این قاب زمانی که گوشی در معرض نور خورشید یا هر منبع نور دیگری قرار بگیرد باتری را به طور خودکار شارژ می کند.
گوشی Eclipse Intuit از دوربین 5 مگاپیکسل برخوردار بوده و عکس های گرفته شده را با استفاده از نرم افزار ویرایش می کند و سپس به حافظه برگشته و آن را به آلبوم های مجازی عکس اضافه می کند.
این گوشی از ظاهری براق و صفحه نمایشگر لمسی برخوردار است، صفحه کلید آن نیز لمسی بوده و از کنار گوشی به طور کشویی بیرون می لغزد و در هنگام لمس حالت لرزشی پیدا می کند.
این گوشی ترکیبی از دو رنگ آبی و مشکی است و از نمایشگر پهن برخوردار است.
قیمت و زمان عرضه گوشی هنوز مشخص نشده است.

کیبورد شیشه ای ضد آب

در این طرح سطحی از جنس شیشه جداره اصلی کیبورد را تشکیل میدهد. در واقع هیچ کلیدی وجود ندارد و تنها رد پای علائم و حروف بر روی این سطح دیده می شود. این کیبورد به وسیله یک سیستم هوشمند پشتیبانی می شود.

یک عدد دوربین به همراه آخرین متد در تکنولوژی حرکت شناسی می تواند جهت و چگونگی حرکت دست شما بر روی کیبورد را تشخیص دهد. این تشخیص به عنوان دیتا به نوعی سیمولاتور مخابره شده و در آنجا رمزگشایی می شود و سیستم حرف و یا نشانه مد نظر شما را جهت تایپ آشکار می سازد. قرار است هیچ گونه اتلاف وقتی در این پروسه دیده نشود و استفاده از این کیبورد همانند دیگر کیبوردها کاری آسان باشد.

ضد آب بودن این غشا به شما این امکان را میدهد که آن را با آب شسته و یا حتی با شیشه شور ها غبار گیری کنید. جالب آنجاست که قرار است در مراحل پیشرفت این طرح, چراغ هایی جهت روشن شدن در فضاهای تاریک که امکان تایپ کردن نیز وجود داشته باشد در نظر گرفته شود.واقعا محصول جالب و فانتزی خواهد شد.

نخستین قلم بلوتوثی جهان طراحی شد

 

نخستین قلم بلوتوثی جهان که قادر است حروف نوشته شده در هوا را بشناسد و آن‌ها را به یک رایانه ارسال کند از سوی یک شرکت فن‌آوری ژاپنی به نمایش گذاشته شد.

این قلم که ساخت شرکت ژاپنی SMK است دارای حسگر شتاب سه محوری برای ایجاد موقعیت خود و بلوتوث برای انتقال سیگنال‌ها به صفحه‌ی رایانه است.

دستگاه بلوتوثی Wireless Input Pen برای استفاده به‌جای نشانگرهای لیزری در پرزنتیشن‌ها طراحی شده و شرکت سازنده‌اش آن را هفته‌ی گذشته در نمایشگاه تکس پو 2008 توکیو به نمایش گذاشت.

شرکت SMK به تازگی برای محصول خود تقاضای ثبت امتیاز انحصاری کرده که می‌تواند این وسیله را در دستان کسانی که از قلم معمولی خسته شده‌اند قرار دهد.

پایان هر روز مشکلات زندگی را زمین بگذارید

استادى در شروع کلاس درس، لیوانى پر از آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند. بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ شاگردان جواب دادند: پنجاه گرم، صد گرم و ...استاد گفت: من هم بدون وزن کردن، نمی‌دانم دقیقا وزنش چقدر است. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقى خواهد افتاد؟ شاگردان گفتند: هیچ اتفاقى نمی‌افتد...

استاد پرسید: خوب، اگر یک ساعت همین‌طور نگه دارم، چه اتفاقى می‌افتد؟

یکى از شاگردان گفت: دست‌تان کم‌کم درد می‌گیرد.

حق با توست. حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟ شاگرد دیگرى گفت: دستتان بی‌حس می‌شود. عضلات به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند و فلج می‌شوند و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه شاگردان خندیدند.

استاد گفت: خیلى خوب است. ولى آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟

شاگردان جواب دادند: نه

پس چه چیز باعث درد و فشار روى عضلات می‌شود؟ من چه باید بکنم؟

شاگردان گیج شدند: یکى از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید.

استاد گفت: دقیقا. مشکلات زندگى هم مثل همین است.

اگر آنها را چند دقیقه در ذهن‌تان نگه دارید، اشکالى ندارد. اگر مدت طولانی‌ترى به آنها فکر کنید، به درد خواهند آمد.

اگر بیشتر از آن نگه‌شان دارید، فلج‌تان می‌کنند و دیگر قادر به انجام کارى نخواهید بود.

فکر کردن به مشکلات زندگى مهم است. اما مهم‌تر آن است که در پایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید.

به این ترتیب تحت فشار قرار نمی‌گیرید، هر روز صبح سرحال و قوى بیدار می‌شوید و قادر خواهید بود از عهده هر مساله و چالشى که برایتان پیش می‌آید، برآیید.

با ساخت گوشی جدید، سامسونگ به iPhone پاسخ داد

سرانجام شایعه برانگیزترین گوشی کمپانی سامسونگ یعنیSamsung i900 رونمایی شد.

این گوشی Windows Mobile PocketPC که Samsung i900 Omnia نامیده می‌شود به نظر می‌تواند یکی از رقیبان اصلی ۳G iPhone باشد که طی روزهای گذشته معرفی گردید.

i900 Omnia دارای سیستم‌عامل Windows Mobile 6.1، چهار باند با پشتیبانی GSM/GPRS/EDGE، شتاب‌سنج داخلی، ۷/۲Mbps HSDPA، ماژول Wi-Fi، پورت USB، رادیو FM، بلوتوث، صفحه نمایش لمسی ۳/۲ اینچی با رزولوشن ۲۴۰×۴۰۰ و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی (با سیستم تشخیص لبخند) می‌باشد که به زودی در دو ورژن ۸ و ۱۶ گیگابایتی در دسترس خواهد بود. همچنین سامسونگ رابط کاربری TouchWiz خود را برای استفاده بر روی Windows Mobile برای این گوشی در نظر گرفته است که مطمئنا استفاده از آن لذت‌بخش خواهد بود.

در گزارش‌های رسیده اعلام شده است که این گوشی در اواخر ماه جاری در مناطقی از جهان در دسترس خواهد بود (احتمالا بعد از نمایش در CommunicAsia) و در ماه جولای در بازار اروپا عرضه می‌شود.

ابداع خودرویی که با آب کار می‌کند!

یک مبتکر آمریکایی موفق به ساخت خودرویی شد که سوخت آن عمدتا آب است.

آنتونی بروان به خبرنگاران گفت:« این خودرو با یک اونس آب 100 مایل را طی می‌کند. این خودرو با آب مقطر، آب معمولی، آب آشامیدنی و در کل هر آبی کار می‌کند.»

او افزود: « این خودرو به مقدار اندکی بنزین احتیاج دارد اما بعد از روشن شدن با استفاده از بخار آب شروع به حرکت می‌کند.»

به گفته این مبتکر، سیستم این خودرو تا چند ماه آینده کامل می‌شود و چگونگی ساخت آن را به همه دنیا اعلام می‌کند.