راه‌اندازی پایلوت IPTV برای 200 هزار خانوار تهرانی

قائم‌مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در سال جاری پایلوت IPTV برای 200 هزار خانوار تهرانی راه‌اندازی شود.


لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با همنا افزود: درحال حاضر پایلوت کوچکی از این سرویس برای اجرا شده و مشخص شده است که توانایی عرضه آن را داریم. وی با اشاره به اینکه سیاست‌های عرضه این سرویش مشخص شده است، اظهار داشت: عرضه گسترده این سرویس نیازمند مشارکت جدی میان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شرکت مخابرات ایران و بخش خصوصی است.
به گفته سیاهکلی، عرضه سرویس IPTV در دستور کار سازمان صدا و سیما قرار گرفته و نسبت به DVBH نیز از اهمین بیشتری برخوردار است. وی، IPTV را از تمام جهات از نیازهای بسیار اساسی کشور توصیف کرد و گفت: باید در باب عرضه این سرویس کار کنیم زیرا می‌تواند تمام نیازهای رسانه‌ای یک فرد را تامین و به سهولت در اختیار وی بگذارد.
IPTV، ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت است. این سرویس معمولا با سرویس‌های دیگری مانند ویدئو بر طبق تقاضا و تلفن اینترنتی و اینترنت پرسرعت، در قالب یک بسته به مشترکان ارایه می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد